Veckans speltriss: Vecka 24.

Efter en lång frånvaro ifrån all vad bloggande och speltriss heter så är jag tillbaka!

Denna veckas speltriss har temat sommar och jag tänker åter igen göra min egna tolkning.

Sommar för mig är att sitta uppe sent och spela diverse skräckspel. I min ungdom brukade jag och mina kusiner samlas för att spela oss igenom nätterna och sova igenom oss hela dagarna för att natten efter fortsätta att spela.
Det blev inte mycket sol då inte.🙂


Första bilden är ifrån spelet Silent Hill 2, där man spelar som James Sunderland vars fru dog för 3 år sedan. Konstigt nog så får man ett brev ifrån henne där det står att hon finns i den dimmiga, men vackra staden Silent Hill. James åker dit i hopp om att få träffa henne men har ingen aning om vad som väntar…


Den andra bilden är ifrån Resident Evil som släpptes 1996 till Playstation.
Spelet utspelar sig i en herrgård utanför Raccoon City, dit en elitstyrka skickats för att undersöka några brutala mord som hänt ute i skogen där ett antal offer sett ut att vara halvätna.


Veckans sista bild är ifrån Alien versus Predator som släpptes 1999. Där kampanjen där man spelade som Marine fick mig att ropa efter mamma ett flertal gånger, då Predatorer när som helst kunde hoppa ut ifrån skuggorna och slita mig i stycken.
Jag kan än idag vakna alldeles svettig och ropa efter mamma..

  1. Bra perspektiv. Är kul när du skriver. Skriv gärna mer, saknar ditt skrivande på bloggen. Annars är det kul att följe dig på twitter oxå.😀

    • Tackar! Ska försöka att vara lite mer aktiv från och med nu. Fast det är ju svårt när man mest av allt bara vill spela.😀

  1. 14 juni, 2011

Kommentera

