Veckans speltriss (v.15)

Det är måndag och det betyder nytt tema i EmmyZ speltriss.
Denna veckan har varit svårare än de tre första i och med veckans tema som är färglöst. Först så tänkte jag göra något lätt och bara ta bilder ifrån tre svart-vita spel, men fick sedan en idé om att göra en egen tolkning på det hela.

Färglös
Som icke uppvisar karakteristiska, livande, glansfulla drag, som är utan omväxling, som är enahanda; fadd, intetsägande; torr, tråkig.


Tidus, är inte bara voicad helt förfärligt dåligt, hans grafiska design är också avstötande på värsta sätt. Den ökända skrattscenen kommer att eka i mitt hjärta för evigt, och aldrig någonsin försvinna. Usch. Att detta är det enda jag kommer ihåg utav Tidus ifrån FFX säger väl allt om hur tråkig jag tycker denna karaktär är.

 

 


Marcus Phoenix ifrån Gears of War. Jag pallar verkligen inte med den här karaktären, han faller in i det ändlösa ledet av hjärndöda machomän som ska rädda världen och är helt blank medans han gör det och som sagt : det har gjorts tusen gånger tidigare.

 

 

 

 

 

 

Master Chief.
Ett uruselt försök till att skapa en klassisker. Saken har ingen personlighet och försöker härma Gordon på så många plan.

  1. Tycker det är synd att Fenix inte förklaras mer i spelen. Jag gillar verkligen den karaktären eftersom jag läst böckerna där hans personlighet får en hel del plats.

    Bra tolkning ändå🙂

    • Då undrar man ju bara, varför fick han ingen personlighet i spelet? Dåligt.
      Får kanske ta och läsa igenom böckerna så kanske jag ändrar uppfattning.😛

  1. 12 april, 2011
  2. 12 april, 2011
  3. 13 april, 2011
  4. 4 juli, 2011

Kommentera

