Mina fem favorit karaktärer.

Funderade lite över vad jag skulle skriva om idag, men kom inte på något att skriva om, så det fick helt enkelt bli en lista på mina top 5 favorit karaktärer i spel.
Skriv gärna era favoriter i en kommentar här längre ner.


Nummer 5. Grom Hellscream
Ledaren av Warsong Clan. Drack utav Mannoroth’s blod och dödade senare den samma för att befria orcerna ifrån blodsförbannelsen. Springer omkring med en gigantisk yxa!


Nummer 4. Samus Aran
Kommer ihåg när man var liten och hade fått för sig att denna personen var en kille. Man spelade spelet och insåg verkligen hur cool denna hjälte var. Helt ensam slaktade denna hjälte horder av fiender. Sen på slutet när man klarat av spelet insåg man att det var en TJEJ. Gud vad kär jag blev direkt när jag märkte det, en hjältinna. Första spelet jag spelat där en tjej är huvudpersonen. Sen all mystik kring Samus gjorde henne bara ännu mera spännande.


Nummer 3. Link
Har alltid följt med mig troget genom alla eminenta Zelda spel och är alltid sådär skönt iskall eftersom han pratar aldrig. Det kan anses tråkigt men tycker att det är en del av hans charm som blir till en härlig image. Och så deltar han i världens bästa spelserie.


Nummer 2. Auron
Det var nåt speciellt med honom. Gillar hans look på något sätt, medelålders och sliten. Inte TV-spelens vanliga antingen unga nästan flickaktiga killar, eller riktigt gamla vitskäggiga trollkarlstyper. Gillar att jag inte själv förstår personligheten, allmänt bister och tystlåten. Och dräkten, så jävla snygg. Passar perfekt till karaktären.


Nummer 1. Mega Man
Genuin karaktär som skjuter byggjobbare, dödar stora metalliska drakar och fångar flugor med munnen när han hoppar. Och sen så scavengar han bossarna efter deras vapen.
En stenhård karaktär som t ex när han vandrar ifrån Dr Wilys bas som exploderar i en atomexplosion. Killen vänder sig inte ens om.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

